İnsanların reklamları sevmediği bütünüyle doğru değil; insanların sevmediği onları ilgilendirmeyen, ihtiyaç duymadıkları ürünlerin reklamlarına sürekli olarak maruz kalmak. Hiç kimse bir kahve dükkanının önünden geçerken indirimli kahve reklamı görmekten rahatsız olmayacaktır.

Araştırmalarını İTÜNOVA TTO ile ticarileştiren bilim insanlarıyla gerçekleştirdiğimiz Akademisyen Röportajları Serisi’nin ikinci konuğu olan İTÜ Endüstri Mühendisliği öğretim üyesi Doç. Dr. Başar Öztayşi, Bluetooth 4.0’a dayanan Beacon teknolojisini kullanarak hem firmalar hem de müşteriler için daha anlamlı reklamlar sunmayı mümkün kılmak için çalışıyor.

İTÜNOVA TTO ile gerçekleştirilen TÜBİTAK TEYDEB destekli projede, İTÜ Endüstri Mühendisliği 2008 mezunlarından Uğur Gökdere’nin kurucularından olduğu Blesh firmasına ait beacon altyapısından toplanan veriler yorumlanarak kullanıcı davranışları ile ilgili analizler yapılıyor. Proje, kapalı alanlara yerleştirilen beacon’lar ile cep telefonlarından toplanan konum bilgilerini analiz ederek tüm firmaların kullanabileceği konum tabanlı bir reklam platformu oluşturmayı hedefliyor.

Doç. Dr. Başar Öztayşi’nin veri madenciliği ilgili iş danışmanlığını üstlenerek yön verdiği konum bazlı özelleşmiş reklamlar, özellikle perakende firmalarının seçtikleri müşteri davranışları, karakteristikleri ve konumlarına göre müşterilerini filtreleme ve özelleşmiş anlık mobil iletişim mesajları (veya reklamlar) sunmasına imkan veriyor. Böylece firmaların müşterilerine gerçek, fiziksel dünyada konumlarına özel hedefli iletişim mesajları sunulması sağlanıyor.

Paylaş

Cevapla