İnsanlar artık gerçekliği manipüle edebiliyor. Dünya turuna çıkmaktan, ev bakmaya kadar birçok şey için artık kılımızı kıpırdatmamız gerekmiyor. Tüm bunlar ve dahası, sanal gerçeklik teknolojisi ile mümkün oldu.

Sanal Gerçeklik teknolojisi, bilgisayar yardımıyla simüle edilen dijital ortamların, insanlar tarafından gerçeklik algısı yaratacak şekilde etkileşimli ve eş zamanlı olarak deneyimlenmesine imkan veren bir teknoloji. Küresel çapta pek çok büyük firmanın (Facebook, Sony, HTC, ve Samsung gibi) ciddi yatırımlar yaptığı ve yeni gelişmekte olan bir teknoloji olan sanal gerçekliğin, önümüzdeki 10 yıl boyunca eğlence, sağlık, uzay ve uçak bilimleri, savunma sanayii, otomotiv, kültür ve turizm, eğitim, ticaret ve reklamcılık gibi pek çok sektöre katkıda bulunması ve yaygın olarak kullanılması bekleniyor.

Oğuz Orkun Doma tarafından İTÜNOVA için yürütülen bir Ar-Ge projesi ise CryEngine oyun motoru ile sanal gerçeklik teknolojisinin işlevsel buluşmasını sağlıyor. Projede CryEngine motorunun fotogerçekçi görselleştirme ve fizik motoru gibi özelliklerini, sanal gerçeklik ortamında mimari simülasyon ve görselleştirme yapabilme potansiyelleri araştırıldı ve geliştirildi.

Crytek, oyun ve eğlence alanlarında dünyaca tanınan CryEngine oyun motoru yazılımı ile sanal gerçeklik teknolojisinin geliştirilmesine öncülük eden bir firma. Tüm dünyada yeni bir teknoloji olan sanal gerçeklik alanında yapılan geç kalınmamış AR-GE ve inovasyonların ülkemiz için yaratacağı katma değeri önemseyen Crytek, bu nedenle sanal gerçeklik araştırmalarının Türkiye ayağına büyük önem veriyor.

Paylaş

Cevapla